شنبه 15 اردیبهشت 1403

غذای خانگی بلوطی از اشتغال برای 30 نفر تا همنشینی با مشتریان 

سرویس اقتصادی ، اجتماعی موج برنا – شغل و اشتغال دغدغه همه جوامع بشری است . اگر روزی از  کسی پرسیده می شد :

آیا از کار و حرفه ات راضی هستی ؟ مکثی می کرد و می گفت : ای ، شاید ! اما مجبور نیستم تحملش کنم ، به زودی دنبال شغل و حرفه ای دیگر خواهم رفت .

اما در عصر ما سوال طوری دیگر شده و می پرسند : بالاخره کار پیدا کردی ؟ حالا برای امرار معاش چه می کنی ؟

یا مثلا می پرسند : امیدی هست ماندگار باشی ؟ و  یا مثلا : از تو و عملکرد و کار کردنت راضی هستند ؟

در این میان مردان و زنان هم هستند که با یک تفکر خوب و یک همت چند ساله دست به کار بزرگی می زنند ، کاری بزرگ که پس از صرف زمان طولانی و تحمل رنج و مشقت فراوان امروز ثمره اش شده یک شغل خانوادگی ، با اشتغال آفرینی مستقیم و غیر مستقیم غریب به 30 نفر که جدا از اینکه نسبتی دارند یا نه،  در فضایی آرام صمیمی و خانوادگی به کار مشغول هستند و جدا از پرسنل ، مشتریان کوچک و بزرگ با لفظ صمیمی (( خاله )) مدیر و مالک آنجا را صدا می زنند، گویی که سعیده یلوطی ( خاله ) خودش چنین نظری ندارد و معتقد است اینجا همه با هم مشغول به کار هستیم تا یک کار و محصول خوب دست مشتری داده باشیم .

سعیده بلوطی و همسرش محسن دلسوز با کمک دختر و پسرشان  یک مجموعه غذای خانگی (( غذای خانگی بلوطی )) را در میدان فرهنگ روبرو کارگاه سرو ش اداره می کنند .

محیط از ابتدای ورود دلنشین و خودمانی بود یک خانه ویلایی و باز سازی شده که تلفیقی از هنر مدرن و سبک خانه های سنتی است و همین موضوع ایجاد رغبت می کند .

محیطی که تنها به غذاهای گیلانی و بومی و همراه با یک صفره جذاب و اشتها آور اکتفا می کنند . چیدمانی برحول محور سبزی خوردن ، خیار خرد شده ، فلفل خوراکی  ، دوغ محلی و سرشار از نمک سبز( درار)  و سبزیهای  خشک شده  معطر که همین کافی است تا مهیای یک پذیرایی گیلانی باشید .

 

                                                               ** غذا آماده شد ،لطفا مراقب سلامت خود باشید**

بله این تقاضای مدیریت و پرسنل خوش برخورد و صمیمی است ، چرا که معتقدند گام اول برداشته شده با برنج ایرانی ، طبخ خانگی ، مواد اولیه تازه و هر آنچه که باید برای پخت خانگی رعایت شود .

 اما یک اتفاق جالب و شایسته برای سلامت مشتریان :

برای سرو برنج کره دخالت ندارد، بلکه روغن طبیعی زیتون در اختیار شما قرار می گیرد و در طبخ غذا و برنج حد متعارف روغن رعایت شده و یا طبیعی است . مثل بسیاری از رستورانها برای پیش غذا ، دسر یا چاشنی ها اسرار و اجباری در کار نیست و در صورت عدم اطلاع شما سرد و گرم بودن درخواست شما گوشزد می شود .

                                                                                       ** **

حالا  بحث بر دو موضوع ارزشمند است ، نوعی نگاه مناسب به این بخش جالب توجه است :

*نگاه به این عملکرد و رویکرد به عنوان یک کارآفرین ، کارآفرینی که جدا از اشتغال فرزندان خود 30 نفر را مشغول به کار می کند .

*توجه بیشتر به کسانی که نه به درآمد ، بلکه به رضایت مشتری و سلامت او می اندیشند .

کلام آخر اینکه حضور در این مجموعه تنها تلنگر این موضوع نبود ، خاطراتی که یک مشتری با تحصیلات و موقعیت اجتماعی خاص از حضور اول خود به این محیط دلچسب و خودمانی نوشته بود ، ما را بر این داشت تا در این بازخوانی سهیم باشیم .

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna